sobota, 23 lutego 2013

Tort szwarcwaldzki


Następny tort na zamówienie. I po raz kolejny dostałam wolną rękę w doborze rodzaju tortu. Wybrałam ten, który mnie od dawna fascynował. Zawsze wyglądający tak samo, zrobiony tak samo, zawszy piękny, mocno wiśniowy.Tort ten pochodzi z południowych Niemiec, jest chlubą i wizytówką niemieckiego cukiernictwa.  I tak podjęłam wyzwanie! Tort składa się z 3 różnych warstw : ciasta czekoladowego nasączonego kirszem , lub nalewką wiśniową , musem wiśniowym o konsystencji podobnej do kisielu z alkoholem i całymi wiśniami i świeżą bitą śmietaną z dodatkiem cukru pudru . Całość wygląda i smakuje wybornie .Musicie mi uwierzyć na słowo . W moim przypadku tego tortu odeszłam od bardzo ważnego aspektu , mój tort jest prostokątny, a powinien być okrągły... Mam nadzieje, że niemieccy cukiernicy mi wybaczą :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz